Regulamin sklepu internetowego
Twój Księgowy Michał Kummer
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany w dalszej części jako „Regulamin” określa zasady oraz warunki zakupu i dostarczania Produktów. Regulamin określa również warunki i zasady świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Sprzedawcą oraz właścicielem sklepu internetowego https://www.twojksiegowymk.pl/ jest Michał Kummer prowadzący nieewidencjonowaną działalność gospodarczą pod adresem Ul. Mochnackiego 3/2A, 10-900 Olsztyn.
- Produkty oraz informacje zamieszczone na stronie Sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia umowy.
-
W każdej chwili Użytkownik może skontaktować się z Usługodawcą pod adresem e-mail: biuro@twojksiegowymk.pl, numerem telefonu 797-838-675 lub za pośrednictwem formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie Sklepu internetowego. Usługodawca prowadzi aktywność na mediach społecznościowych związaną z funkcjonowaniem Sklepu internetowego tj. Facebook-u, Instagram-ie i TikTok-u pod wskazanymi niżej adresami:
- Facebook - https://www.facebook.com/profile.php?id=61571792066482
- Instagram - https://www.instagram.com/twojksiegowy_mk/
- TikTok - tiktok.com/@twojksiegowy.mk
Słowniczek
wyjaśnienie pojęć ujętych w Regulaminie
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna, której ustawa przyznaje zdolność prawną i która dokonuje zakupu Produktu;
- Użytkownik – Klient lub osoba niebędąca Klientem, a jedynie odwiedzająca Sklep i mająca możliwość zapoznania się z informacjami zamieszczonymi na stronie internetowej Sklepu.
- Cena – wyrażona w złotych polskich finalna wartość Produktu lub Produktów (wraz z należnymi podatkami), którą Klient obowiązany jest zapłacić Sprzedawcy z tytułu wykonania Umowy przez Sprzedawcę;
- Sklep internetowy – należy przez to rozumieć stronę internetową dostępną pod adresem https://www.twojksiegowymk.pl/ za pomocą, której Sprzedawca m.in. sprzedaje Produkty oraz świadczy usługi drogą elektroniczną, w tym m.in. umożliwia poruszanie się po stronie internetowej oraz umożliwia zapoznanie się z jej zawartością, w tym składanie zamówień oraz zawieranie umów na odległość. Przez Sklep internetowy należy rozumieć również aktywność Usługodawcy w mediach społecznościowych związaną z działalnością Sklepu internetowego np. zbieranie opinii, prowadzenie kampanii reklamowych lub promowanie Produktu, docieranie do grupy potencjalnych odbiorców w ramach danego portalu społecznościowego (mediów społecznościowych) np. za pomocą Branżowego profilu. Odnośnik (link) do branżowego profilu na mediach społecznościowych znajduje się w dziale „Postanowienia ogólne” ppkt 4 lit. a i b niniejszego Regulaminu.
- Branżowy profil – należy przez to rozumieć fanpega, profil Sklepu Internetowego, grupy dyskusyjne itp. założone i prowadzone w mediach społecznościowych którymi Zarządza Usługodawca, a które dotyczą Sklepu internetowego;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niewiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulamin – niniejszy Regulamin.
- Usługa elektroniczna – usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Użytkownika w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczenie usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2024 poz. 1513);
- Usługodawca / Sprzedawca – ilekroć w niniejszym Regulamienie występuje pojęcie Usługodawaca lub Sprzedawca należy przez to rozumieć osobę fizyczną tj. Michał Kummer prowadzący nieewidencjonowaną działalność gospodarczą pod adresem Ul. Mochnackiego 3/2A, 10-900 Olsztyn.
- Działalność nieewidencjonowana – działalność w rozumieniu art. 5 ust. 1 – 6 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. 2024. poz. 236);
- Produkt - treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2024. Poz. 1796) oferowana przez Sprzedawcę tj. m.in. e-book będący utworem w rozumieniu Prawa autorskiego. Treść cyfrowa może być zapisana w formacie PDF, EPUB, MOBI lub innym oferowanym przez Sprzedawcę w ramach Sklepu internetowego, zgodnie z opisem umieszczonym w Sklepie Internetowym w charakterystyce konkretnego Produktu.
- Koszyk – wyodrębniona wizualnie oraz funkcjonalnie część strony internetowej korzystająca z narzędzi zewnętrznych tj. Easycart, w której umożliwia się Klientowi (Użytkownikowi) wypełnienie Formularza zamówienia, a następnie złożenie zamówienia na określony Produkt bądź Produkty, w którym to miejscu wyświetlane jest także podsumowanie planowanego zakupu – tj. wskazanie tytułów Produktów, Ceny oraz danych Klienta.
- Formularz zamówienia - wyodrębnione pod względem graficznym pole na stronie internetowej sklepu umożliwiające złożenie zamówienia na Produkt lub Produkty oferowane przez Sprzedawcę. W formularzu zamówienia Klient uzupełnia dane niezbędne do wykonania Umowy.
- Zamówienie – oświadczenie Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia w celu zawarcia Umowy ze Sprzedawcą.
- Umowa – zawarta pomiędzy Stronami umowa polegająca na dostarczeniu Produktu przez Sprzedawcę po wcześniejszym opłaceniu Ceny;
- Wymagania techniczne – minimalne wymagania techniczne umożliwiające współpracę z systemem teleinformatycznym którym posługuje się Usługodawca w ramach prowadzonego sklepu internetowego oraz minimalne wymagania techniczne niezbędne do korzystania z zakupionego Produktu lub Produktów;
- Moderacja – oznacza działania podejmowane przez Usługodawcę (zautomatyzowane lub niezautomatyzowane), których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z usług, przekazywanych przez Użytkowników, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta Użytkownika.
- Treść – należy przez to rozumieć aktywność Użytkownika polegającą w szczególności na wyrażeniu opinii lub zamieszczeniu teksu, grafiki, nagrania wideo lub nagrania audio w ramach Sklepu internetowego;
- Punkt kontaktowy – należy przez to rozumieć sposób umożliwiający bezpośrednią komunikację drogą elektroniczną z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych. Przez ten san punkt kontaktowy Użytkownik ma możliwość nawiązania komunikacji z Usługodawcą. Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy pod adresem: biuro@twojksiegowymk.pl
- Easycart – narzędzie dostępne w ramach Easytools – będącego własnością spółki Easytools sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy al. Rzeczypospolitej 10/46, 02-972 wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001002028, NIP: 9512445309.
Warunki korzystania ze sklepu internetowego
- Niniejszy Regulamin szczegółowo określa zasady zakupu Produktów od Sprzedawcy za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz określa świadczenie usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
- Użytkownik, w tym Klient ma obowiązek zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu oraz Polityką Prywatności przed zawarciem Umowy. Regulamin oraz Polityka prywatności dostępna jest nieodpłatnie dla każdego Użytkownika pod adresem https://twojksiegowymk.pl/polityka-prywatnosci.
- Zawarcie Umowy ze Sprzedawcą oznacza, że Klient zapoznał się z treścią obu wyżej wymienionych dokumentów. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości w zakresie postanowień niniejszego Regulaminu lub polityki prywatności lub w jakimkolwiek innym celu związanym z prowadzeniem Sklepu Użytkownik, w tym Klient winien skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem biuro@twojksiegowymk.pl.
-
W celu prawidłowego korzystania z zasobów sklepu internetowego oraz korzystania z zakupionych Produktów Użytkownik, w tym Klient powinien w szczególności spełniać poniższe Wymagania Techniczne:
-
w zakresie korzystania z zasobów Sklepu internetowego Użytkownik, w tym Klient powinien:
- posiadać komputer (PC) lub laptop albo też inne urządzenie mobilne np. smartphone lub tablet;
- wszystkie te urządzenie winny mieć wgrany podstawowy system operacyjny np. Windows, MacOS, Android, iOS i mieć zapewniony dostęp do Internetu;
- posiadać aktywne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej;
- korzystać z aktualnej i zgodniej ze swoim urządzeniem przeglądarki internetowej np. Safari, Opera, Google Chrome itp.;
- posiadać myszkę lub touchpad, a także klawiaturę i monitor – w przypadku komputerów stacjonarnych;
- w zakresie korzystania z Produktu Klient powinien posiadać odpowiednie urządzenie np. czytnik E-booka lub komputer PC, laptop lub inne urządzenie mobilne np. smartphone, tablet które to zostało prawidłowo skonfigurowane według zaleceń producenta, a nadto posiadać odpowiedni program tj. np. Adobe Acrobat Reader.
-
w zakresie korzystania z zasobów Sklepu internetowego Użytkownik, w tym Klient powinien:
- Niezależnie od powyższych Wymagań Technicznych Usługodawca zaleca wszystkim Użytkownikom korzystać z aktualnego oprogramowania antywirusowego oraz zaleca zachowanie względów bezpieczeństwa w Internecie.
- Sprzedawca umożliwia Klientowi zawarcie Umowy na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Złożenie zamówienie jest możliwe bez konieczności zakładania konta w Sklepie internetowym. Sprzedawca informuje jednak, że w celu Złożenia zamówienia Klient zakłada konto w ramach narzędzia Easycart. W tej sytuacji przed skorzystaniem z tej funkcjonalności Klient winien zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności, która jest dostępna na stronie https://www.easy.tools/pl/polityka-prywatnosci oraz https://www.easy.tools/pl/regulamin-kupujacych.
Składanie zamówień
- Klient może złożyć Zamówienie za pomocą Formularza zamówienia dostępnego na stronie Sklepu internetowego.
- Złożenie Zamówienia odbywa się w ten sposób, że Klient dodaje do Koszyka interesujący go Produkt lub Produkty, a następnie przechodzi do Formularza Zamówienia. W Formularzu Zamówienia Klient obowiązany jest samodzielnie wypełnić swoje dane w zakresie niezbędnym do wykonania umowy przez Sprzedawcę. W Formularzu Zamówienia Klient wskazuje swoje imię i nazwisko, dokładny adres oraz adres poczty elektronicznej.
- W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez Klienta, Klient zobowiązany jest do podania danych firmy, w szczególności nazwy firmy, adresu lub siedziby firmy, numeru NIP. W przypadku chęci otrzymania faktury lub rachunku Klient odnotowuje tę okoliczność w Formularzu. Dokument ten będzie wysłany na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia w terminie 7 dni od otrzymania informacji przez Sprzedawcę.
- Klient oświadcza, iż podane przez niego dane w Formularzu zamówienia są prawdziwe.
- W każdym wypadku Klient obowiązany jest do podania aktualnych i prawdziwych danych. Podanie niekompletnych, nieaktualnych lub nieprawdziwych danych może uniemożliwić wykonanie Umowy. Dotyczy to również Użytkownika, który za pośrednictwem strony internetowej zamierza skontaktować się z Usługodawca.
- Koszyk oraz cała obsługa zamówienia, w tym sprzedaż Produktu odbywa się za pomocą narzędzia Easycart.
- W celu skorzystania z wszystkich funkcji Easycart, w tym nabywania Produktów od Sprzedawcy za pośrednictwem Easycart, Użytkownik musi zarejestrować się w Easycart, tj. założyć Konto i postępować zgodnie z regulaminem easycart dostępnym pod adresem wskazanym w pkt 7 rozdziału „Warunki korzystania ze sklepu internetowego”.
- Sprzedawca informuje, że aktualnie w swojej ofercie posiada treści cyfrowe. Wobec powyższego w celu złożenia zamówienia należy po wybraniu Produktu oraz wypełnieniu Formularza Zamówienia zgodnie z opisem powyżej wyrazić zgodę na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- System informatyczny (funkcjonalność Sklepu) każdorazowo poinformuje Klienta o nieprawdziwościach lub błędach, które uniemożliwią przejście do następnego etapu.
- Naciśnięcie przycisku finalizującego transakcje w brzmieniu „Płacę ” lub innego o podobnym znaczeniu oznacza, że doszło do złożenia Zamówienia przez Klienta (złożenia Sprzedawcy oferty zawarcia Umowy przez Klienta).
- Po złożeniu Zamówienia przez Klienta i otrzymaniu zapłaty Ceny przez Sprzedawcę, Sprzedawca niezwłocznie, jednak maksymalnie w terminie do 24 godzin prześle za pośrednictwem systemu teleinformatycznego na adres mailowy Klienta podany w Formularzu Zamówienia, potwierdzenie otrzymania Zamówienia, które będzie zawierało informację o Zamówieniu tj. m.in.: Tytuł Produktu, Cenę oraz potwierdzenie otrzymania zapłaty. Potwierdzenie złożenia zamówienia oznacza przyjęcie oferty przez Sprzedawcę i z chwilą jego otrzymania przez Klienta dochodzi do zawarcia Umowy, a Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia. Następnie Sprzedawca po zawarciu Umowy potwierdzi Klientowi warunki tej umowy przesyłając je na trwałym nośniku na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany przez niego na etapie składania zamówienia. Potwierdzenie zawarcia umowy będzie obejmowało także informacje o udzielonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa do odstąpienia od Umowy.
- Realizacja zamówienia przez Sprzedawcę nastąpi niezwłocznie, jednak nie dłużej niż w terminie 24 godzin od momentu zawarcia Umowy. Klient otrzyma wówczas na wskazany przez niego adres elektroniczny zakupiony Produkt, który powinien pobrać i zapisać w pamięci urządzenia.
- W każdym wypadku Klient jest zobowiązany do przestrzegania umowy licencyjnej na zakupiony Produkt.
- Jeżeli Klient z jakichkolwiek względów nie otrzymał informacji o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia lub potwierdzenia zawarcia Umowy wraz z informacją o udzielonej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta zgodzie na dostarczanie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa do odstąpienia od Umowy lub też z przyczyn technicznych nie otrzymał zakupionego Produktu winien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą w formie elektronicznej. Przed wystosowaniem wiadomości do Sprzedawcy Klient winien w pierwszej kolejności zweryfikować zawartość skrzynki „SPAM”.
Płatności
- Po skompletowaniu Zamówienia w Sklepie internetowym, w celu jego realizacji oraz opłacenia, Klient po wciśnięciu dedykowanego przycisku w brzmieniu „Zapłać” lub innym o podobnym znaczeniu zostanie przekierowany na odpowiednią podstronę Easycart celem opłacenia zamówienia.
- Klient dokonuje płatności za Produkt za pośrednictwem metod płatności udostępnionych w ramach narzędzia Easycart. Płatności za Produkt dokonywane są zgodnie z zasadami i regulaminem operatora płatności dostępnymi na stronach internetowych danego operatora płatności.
- Zapłata Ceny następuje za pośrednictwem operatora płatności - systemu „Stripe” tj. Stripe Ltd., 354 Oyster Point Blvd, South San Francisco, CA 94080, USA . Warunki korzystania z usług Stripe oraz jej polityka prywatności dostępna jest w szczególności pod adresem https://stripe.com/en-pl/legal/ssa; https://stripe.com/en-pl/legal/consumer/preview. Administratorem danych płatniczych Klienta jest Stripe. Dane Klienta będą przetwarzane w celu realizacji transakcji płatniczej, powiadamiania o statusie realizacji płatności, rozpatrywania reklamacji, a także w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Stripe. Więcej informacji oraz warunki korzystania znajdują się na stronie internetowej operatora płatności.
- Użytkownik, podając dane podczas zakupu, zgadza się na ich przekazanie do EasyCart oraz Stripe zgodnie z ich regulaminem i polityką prywatności.
- Przed dokonaniem zakupu Użytkownik zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz polityką prywatności Stripe oraz EasyCart.
- Warunkiem złożenia Zamówienia, oprócz wyżej wskazanych okoliczności jest zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu oraz polityki prywatności Usługodawcy, a następnie zapłata Ceny. Zamówienie jest opłacane z góry.
- W każdym wypadku Klient winien zachować ostrożność w trakcie dokonywania płatności i uważnie czytać komunikaty. Klient winien zaopatrzyć się również w program antywirusowy oraz zachować czujność w trakcie dokonywania płatności.
- Wraz z wysłaniem potwierdzenia zawarcia Umowy Sprzedawca przysyła wstawione podsumowanie zamówienia. Klient wyraża zgodę na otrzymywanie podsumowania zamówienia drogą elektroniczną. W przypadku otrzymania chęci faktury Klient zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Sprzedawcę.
Licencja na korzystanie z Produktów
- Każdy Produkt dostępny w Sklepie internetowym stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2022. 2509) i podlega ochronie prawnej.
- Klient bezwzględnie zobowiązuje się do przestrzegania warunków niniejszego Regulaminu, w tym w szczególności postanowień dotyczących licencji.
-
W momencie uiszczenia Ceny Sprzedawca udostępnia (dostarcza) Klientowi Produkt oraz udziela niewyłącznej, niezbywalnej i nieprzenoszalnej licencji na korzystanie z Produktu na czas nieoznaczony na następujących polach eksploatacji:
- wielokrotnego pobrania i / lub zapisania Produktu w pamięci urządzenia;
- przechowywania Produktu na urządzeniu, na którym pobrano lub zapisano Produkt;
- trwałego lub czasowego zwielokrotnienia Produktu w całości techniką cyfrową, w zakresie w jakim jest to niezbędne do korzystania z Produktu na innym urządzeniu należącym do Klienta – na jego własny użytek;
- wydrukowanie Produktu w celu korzystania z niego przez Klienta na jego własny użytek;
- korzystania Produktu zgodnie z jego przeznaczeniem tj. odtwarzania (odczytywania) treści Produktu na urządzeniach elektronicznych stanowiących własność Kupującego.
-
Klient nie jest jednak uprawniony do:
- korzystania z Produktu w celach komercyjnych;
- wprowadzenia Produktu do obrotu lub rozpowszechniania Produktu, w tym jego opracowań zarówno w całości jak i w części i to zarówno w celach zarobkowych jak i niezarobkowych;
- sublicencjonowania Produktu, w tym upoważniania innych osób do korzystania z Produktu;
- wprowadzenia jakichkolwiek zmian w całości lub w części Produktu;
- usuwania zabezpieczeń Produktu, w tym znaków wodnych;
- udostępnienia Produktu osobom trzecim;
- Klient winien dopilnować, aby osoba nieuprawniona nie uzyskała dostępu do zakupionego Produktu.
- Niniejsza licencja umożliwia korzystanie Produktu wyłącznie Klientowi, któremu została ona udostępniona.
Odpowiedzialność za wady
- Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt zgodnie z Umową. W przypadku niezgodności Produktu zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, jak również uprawnienia Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta uregulowane zostały w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2024 r. poz. 1796) w szczególności rozdziale 5a i 5b tej ustawy.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej (Produktu) dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
-
Treść cyfrowa jest zgodna z umową, jeżeli zgodny z umową pozostaje w szczególności jej:
- opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował;
-
Treść cyfrowa (Produkt), aby mogła zostać uznana za zgodną z umową, musi:
- nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
-
występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
- być dostarczana z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
- być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
-
Przedsiębiorca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
- dostarczania treści cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej jednorazowo lub częściami.
-
Jeżeli konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 3 powyżej, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
- Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 4 lub 5, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 4 lub 5, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej.
- Treść cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
Brak zgodności Produktu z Umową
- Jeżeli treść cyfrowa (Produkt) jest niezgodna z Umową, Konsument lub Sprzedawca na prawach konsumenta może żądać doprowadzenia do zgodności Produktu z umową.
- Sprzedawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
- Sprzedawca doprowadza treść cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej do zgodności z umową ponosi Sprzedawca.
-
Jeżeli treść cyfrowa jest niezgodna z umową, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 2 powyżej czym są nadmierne koszty
- Sprzedawca nie doprowadził treści cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z ust. 3 powyżej;
- brak zgodności treści cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić treść cyfrową do zgodności z umową;
- brak zgodności treści cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony opisanego w ust. 1 -3 powyżej tj. doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową;
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej niezgodnej z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej zgodnej z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa jest dostarczana w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa pozostawała niezgodna z umową.
- Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa jest dostarczana w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej z umową jest istotny.
-
Po odstąpieniu od Umowy Sprzedawca:
- jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że konsument albo przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Odstąpienie od Umowy
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2024, poz. 1796) Klientowi będącemu Konsumentem lub Klientowi będącemu Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia bez podania przyczyny.
- Klient będący konsumentem lub Klient będący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta powinien złożyć Sprzedawcy jednoznaczne oświadczenie, iż odstępuje od zawartej Umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Klient będący konsumentem lub Klient będący Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy również mailowo pod adresem: biuro@twojksiegowymk.pl. W takiej sytuacji Sprzedawca niezwłocznie przekazuje Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na Prawach konsumenta na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Mając na względzie okoliczność, iż w niniejszym Sklepie na dzień obowiązywania niniejszego Regulaminu sprzedawane są wyłącznie treści cyfrowe Sprzedawca informuje, że w przypadku zawarcia Umowy na udostępnienie (dostarczenie) Produktu przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta osoby te wyraźnie zażądają udostępniania Produktu przez Sprzedawcę przed upływem terminu do odstąpienia od umowy to osoby te stracą uprawnienie do odstąpienia od Umowy o którym mowa w powyższych ustępach.
- Sprzedawca informuje, że zgodnie z art. 38 pkt 13 Ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2024. Poz. 1796) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych (Produkt - ebook) niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1.
- Moment spełnienia świadczenia należy rozumieć jako udostępnienie Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Produktu na wskazany przez niego adres mailowy.
Reklamacje
- Reklamacje Produktu mogą zostać zgłoszone korespondencyjnie na adres: Ul. Mochnackiego 3/2A, 10-900 Olsztyn lub w formie elektronicznej na adres biuro@twojksiegowymk.pl.
- Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta zostanie poinformowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia lub inny adres poczty elektronicznej z której dokonał zgłoszenia.
- Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w powyższym terminie, uważa się, że uznał reklamację.
- Zgłoszenie reklamacyjne winno zawierać co najmniej dane kontaktowe tj.: imię i nazwisko, adres e-mail, adres korespondencyjny, podsumowanie zamówienia, potwierdzenie zapłaty, przedmiot oraz opis reklamacji.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną można zgłaszać korespondencyjnie lub mailowo na adres Usługodawcy wskazany na wstępie niniejszego Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać dane kontaktowe osoby zgłaszającej tj. co najmniej imię i nazwisko, adres e-mail, a także opis i datę wystąpienia nieprawidłowości. Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni, a odpowiedź zostanie przesłana na adres poczty elektronicznej wskazany w reklamacji związanej ze świadczeń usług drogą elektroniczną.
Pozasądowe sposoby dochodzenia roszczeń rozwiązywanie sporów
- Sprzedawca informuje, że istnieje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów w związku ze sprzedażą Produktów na drodze postępowania polubownego oraz jest otwarty na mediację.
-
Konsument oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta może m.in. rozważyć:
- skorzystanie z pomocy powiatowego (miejscowego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
- wystąpienie do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu;
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy;
- skorzystanie z platformy ODR, która dostępna jest na stronie internetowej pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL a która to platforma służy do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu.
-
Więcej informacji na temat pozasądowych metod rozwiązywania sporów można odszukać na poniżej przykładowo wskazanych stronach internetowych:
- https://uokik.gov.pl
- https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow
- https://uokik.gov.pl/polub-polubowne-rozwiazywanie-sporow-konsumenckich
Treści Użytkowników
- Usługodawca prowadzi Branżowy Profil w mediach społecznościowych, który może stworzać możliwość pozostawienia Treści przez Użytkowników na tych mediach społecznościowych.
- Niedopuszczalne jest publikowanie przez Użytkowników Treści nielegalnych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) oraz treści sprzecznych z niniejszym Regulaminem.
-
Za Treść sprzeczną z Regulaminem należy uznać Treści sprzeczne z zasadami współżycia społecznego oraz treści, które naruszają porządek prawny, a w szczególności:
- naruszają dobra osobiste;
- naruszają zasady uczciwej konkurencji;
- zawierają wulgaryzmy lub inne treści o obraźliwym charakterze;
- obrażają uczucia religijne;
- propagują agresję;
- propagują treści polityczne lub prowadzą agitację polityczną;
- propagują środki odurzające, w tym m.in. alkohol oraz wyroby tytoniowe;
- naruszają prawa autorskie;
- publikowanie reklam;
- Użytkownik korzystający z mediów społecznościowych tj. Facebook, Instagram, Youtube itp. korzysta z usług świadczonych drogą elektronicznych przez te media, na zasadach określonych w regulaminach tych mediów i zobowiązany jest do zapoznania się z treścią tych dokumentów.
Zgłoszenie treści nielegalnych oraz niezgodnych z Regulaminem
- Usługodawca w każdej chwili ma prawo do weryfikowania Treści opublikowanych przez Użytkowników.
- Jeżeli w ocenie Użytkownika została zamieszczona nielegalna Treść może on zgłosić ten fakt na adres poczty elektronicznej wskazany poniżej.
- Usługodawca wyznaczył Punkt Kontaktowy pod adresem biuro@twojksiegowymk.pl. Kontakt jest możliwy w języku polskim.
-
Zgłoszenie powinno zawierać:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści;
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
- Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
- Usługodawca rozpatruje otrzymane zgłoszenia oraz podejmuje decyzję co do Treści, której dotyczy zgłoszenie w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
- Na rozpatrzenie zgłoszenia Usługodawca ma 14 dni licząc od momentu doręczenia zgłoszenia.
- Usługodawca na potrzeby rozpatrywania lub podejmowania decyzji nie korzysta z zautomatyzowanych środków.
-
W przypadku pojawienia się Treści nielegalnych lub niezgodnych z Regulaminem Usługodawca ma prawo do Moderacji Treści polegającej na:
- ograniczeniu w zakresie widoczności określonych Treści w tym usunięcie Treści, uniemożliwienie dostępu do Treści lub depozycjonownie Treści;
- zawieszenie, zakończenie lub inne ograniczenie płatności pieniężnych względem Użytkownika, który dopuścił się naruszenia Regulaminu lub umieścił Treści nielegalne;
- zawieszenie lub zakończenie świadczenia usług w całości lub w części, który dopuścił się naruszenia Regulaminu lub umieścił Treści nielegalne;
- zawieszenie lub zamknięcie konta Użytkownik – o ile Usługodawca będzie przewidywał zakładanie takiego konta.
- Usługodawca o podjętej decyzji zawiadamia wszystkich zainteresowanych Użytkowników, chyba że Usługodawca nie dysponuje odpowiednimi elektrycznymi danymi kontaktowymi lub decyzja dotyczy Treści, które są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.
- Od zapadłej decyzji przysługuje prawo do wniesienia odwołania w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Usługodawca ma 14 dni na rozpatrzenie odwołania.
- Usługodawca przedstawia uzasadnienie swojej decyzji w terminie 14 dni wszystkim zainteresowanym Użytkownikom.
- W przypadku, gdy Usługodawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
Pliki cookies i ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją niniejszego Regulaminu jest Usługodawca, a szczegółowe zasady i zakres przetwarzania tych danych został wskazany w dokumencie Polityka Prywatności.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do kontaktu z Usługodawcą oraz zawarcia Umowy.
- Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- Wszelkie spory powstałe między Usługodawcą/Sprzedawcą a Klientem niebędącym Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta będą rozpatrywane przez Sąd rzeczowo właściwy w Olsztynie.
- Przed rozpoczęciem z korzystania ze Sklepu internetowego Użytkownik, w tym Klient zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym Regulaminem oraz Polityką Prywatności.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji Regulaminu z ważnych powodów, tj. w szczególności zmianę przepisów prawa, zmianę modelu biznesowego czy też zmianę technologiczną lub też rozszerzenie oferty Produktów. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się regulamin w wersji obowiązującej w chwili zawarcia Umowy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 20.01.2025 r.
- Treść Regulaminu oraz jego poprzednich wersji jest dostępna dla Użytkowników bezpłatnie.
- Regulamin objęty jest ochroną autorską i podlega ochronie prawnej, stąd też zabrania się jego kopiowania tak w całości, jak i w części.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
